مدلینگ ایرانی
مدلینگ و اخبار دنیای مد و مدگرایی در ایران
 
 

 

مستند جنجالی مد و مد گرایی , مانکنها و مدلها در ایران به کارگردانی دکتر سید مهدی حسین زاده در دست ساخت .
 ایمان شهباز مدلینگ
دکتر سید مهدی حسین زاده کارگردان و مستند ساز نمونه ی کشور در طی فعالیت های اخیر درصدد ساختن یک مستند بسیار جنجالی و موثر با محتوای مد و زیبایی در نسل جوان ایرانی میباشد ,این مستند که در 5 ایتم و هر ایتم حدودا 50 دقیقه در یکی از شبکه های تلوزیونی پخش میگردد , با دعوت به همکاری از جناب اقای ایمان شهباز قهرمان و مربی بدنساز نمونه ی کشور صورت گرفته و با انجام یکسری تحقیقات در ارثه ی مد و زیبایی کنونی در ایران , با هدف رشد و ارتقاء سطح فرهنگ پوششی پیگیری میگردد .
این مستند جنجالی ممکن است طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نماید و چنین موضوع و محتوایی ممکن است بسیار در پرده ی انتقاد و پیشنهاد قرار بگیرد .
 سید مهدی حسین زاده کارگردان و مستند ساز ما چنین مییگوید :
جایگاه مد و زیبایی در کشور مارنگ و لعابی دیگر به خود گرفته است و ما برای پشت کردن به فرهنگ غرب و ترویج مد و زیبایی به شیوه ی اسلامی و در چهار چوب قوانین کشور دست به ساختن یک مستند بسیار جذاب و دیدنی برای مخاطبان زده ایم .و از انجا که بهترین گزینه برای همکاری کسی نبود به جز جوان خوش ذوق و با علاقه ی کشورمان جناب اقای ایمان شهباز , با نامه های متعدد و تماس های تلفنی ایشان را متلع و با منت فراوان به گفت و گو و بحث در این زمینه نشاندیم . ایمان شهباز با تجربه ای بالا در ورزش زیبایی اندام و مربی گری برای مدلها و مانکنهای ایرانی و حتی مدلها های خارج از ایران هم برای ما و هم برای مخاطبان جوان زیبا و ارزشمند میباشد . ایمان شهباز هم در این محبث با اشاره به یکسری نکات بسیار بزرگ اما دور از نظر کار را برای ما بسیار سخت تر کرد . ایمان شهباز به عنوان یک مشاور و یک مربی زبده دیدگاه ما را نسبت به مد و مد گرایی در ایران روشن تر و زیبا تر ساخت .
« چکیده ای از مصاحبه با ایمان شهباز در زمینه ی مد و مدگرایی در نسل جوان ایرانی »
ایمان شهباز در پاسخ به سوالات ما ومطرح نمودن مباحث گوناگون درزمینه مد ومد گرایی چنین گفت :
ایران یک کشور هدفمند و توسعه یافته در تمامی فرهنگ ها میباشد , اما مد و مدگرایی به دلایل گوناگون شاید در جامعه کمتر مورد بحث , مشاوره و یا انتقاد و پیشنهاد قرار گرفته است . در واقع ما اگر تمامی جوانب را برای مد گرایی و زیبا زیستن بخواهیم مرحله به مرحله طی نماییم اول به مسئله ی استایل و فیزیک بدنی میپردازیم , که در شیوه ی نمایشی یک فرد مد گرا , مدل یا مانکن و یا حتی یک فرد عادی در اجتماع نقش اساسی را ایفا میکند . اغلب و اکثرا شاهد بوده ایم همان ورزشکاران ورزش زیبایی اندام هستند که به مد و مد گرایی روی می اورند ونخستین پایگاه ما برای تشویق عزیزان علاقه مند و ترویج فرهنگ مد به سبک ایرانی همان باشگاه ها ی ورزشی میباشد . 
بزرگ و کوچک کردن سایز بدنی و روانه شدن به بازار برای خرید یک لباس زیبا که به بهترین شیوه بتوانند فیزیک ورزشیشان را به نمایش بگذارند امری مهم و رکنی اساسی در جوانان ما بحساب می اید .
حس برتری نسبت به سایرین در دوستان , اشنایان , اقوام و ... با همین افکار طی میشود و ساختن یک فیزیک بدنی و پوشیدن لباسهایی با طرح ها و رنگ هایی که به صورت , رنگ پوست و چهره ی انها سازگار باشد انجام میشود .
تمامی سخن من با جناب اقای ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد میباشد و با اطمینان به انجام نشستی درباب مد و مدگرایی در جوانان ایران تمام مشکلات فرهنگی و پوششی را بیان نموده ام .
حال مشکلات ما عدم توجه به طراحان ایرانی است : طراحان لباس ایرانی که با دنیایی از تفکرات زیبا و تجربه در گوشه خانه هایشان نشسته اند و بیکارند , و از سویی دیگر ما همیشه حقوق و دست مزد را برای کسی که بیل و کلنگ در دستش میگیرد جایز میدانیم اما هیچ گاه حتی یک ریال را صرف هزینه برای تفکرات زیبای هنرمندان و طراحان لباس و ...نکرده ایم . مشکل دیگر ما تولید کننده ها هستند که انچنان رمقی برای تولید ندارند و سعی براین دارند که فقط جنس تولید شده برایشون سود بالا داشته باشد و هیچ گونه هزینه ای را برای تبلیغ انجام نمیدهند و ان دسته هم که میخواهند تبلیغاتی را در زمینه ی برگزاری نمایش های زنده ی لباس با حضور مردم انجام دهند برای دعوت از مانکن ها و برگزاری مراسم ماه ها باید پله های وزرات خانه ها را پایین و بالا بروند و 100 نامه با مهرها و امضاهای مختلف جمع اوری کنند و اخر هم از ترس نمایش زنده ی لباس خود را به صورت زیر زمینی برگزار نمایند . حال این همه سخت گیری فروشندگان را وادار به وارادات قاچاق از سوی کشورهای مختلف مرزی کرده و امروز شاهد این هستیم شلوارهای مورد استفاده جوانان ایرانی به شلوارهایی با مارک های ترک و .... تبدیل شده . یک جوان 18 تا 25 سال با پوشیدن یک شلوار که ساخت کشور بیگانه است شاید احساس کند برای زیبا تر شدن نیاز به ست کردن تمام لباسهای خود با همان مارک است و وقتی ست کردن لباسها تمام میشود به یک ارایشگاه میرود و باز از همان ژرونالی که از ان ور اب امده و ارایشگر در کمد ارایشگاه خود ان را پنهان ساخته یک مدل موی غربی را انتخاب کرده و بعد با سینه ای سپر کرده در اجتماع وارد میشود این سیستم و فرهنگ رفتاری ممکن است جوانهای دیگری را هم علاقه مند کند و انها هم بخواهند این فرهنگ را پی گرفته و از ان پیروی کنند .
پس با نتایج به عمل امده , مد و مدگرایی و زیبا زیستن سهم هر انسانی در هر سن و هر قشری است اما با تاسف بزرگ میتوانم سرم را پایین بیندازم و بگویم مد و مدگرایی در ایران الهامات و شیوه های غرب را در برگرفته و امروز شاید, اما فردا دیگر نمیتوان این فرهنگ را تغییر داد . سالهاست که اندیشه ام این است , چرا یک جوان ایرانی توسط یک مامور ارشاد به علت پوشش ظاهری نچندان خوب ونا مناسب به سوی ماشینهای ارشاد روانه شود ؟؟؟ این مشکل ریشه ای بزرگ دارد که ما این مشکل را هرگز ندیده و بررسی نکرده ایم .
 راه کارهای من برای ترویج فرهنگ پوشش لباس ایرانی همان برگزاری نمایش های زنده لباس هم برای بانوان و هم برای اقایان است اما نمیدانم چرا هر کجا صحبت از مد و لباس میشود در هر مراسمی مهمانان با چهره های مختلف سینمایی و ... حضور میباند و از نظر ظاهری و پوششی و همچنین بانوان با ارایش و حجاب های غیر مناسب حضور میابند که این هم برای فرهنگ ایرانی بودن کمی سنگین و غیر قابل تحمل است . چندی پیش نمایشگاه مد و لباس در تهران که اسناد و مدارک ان به صورت عکس و ویدئو موجود است حضور چند تن از بازیگران سینمایی با ارایش ها و حجاب های غیر متعارف بود که بر روی سن امده و از انها تقدیر و تشکر به عمل امد در صورتی که نمایشگاه مد و لباس با هدف رشد و ترویج فرهنگ ایرانی بودن دایر گردیده بود . بازهم این بنده ی حقیر با احساس مسئولیت و نگرانی های خود تمام فکر و ذهن خود را مشغول به این موضوع کرده ام , که با نشستی مهم مشکلات فرهنگی که شامل مد و مد گرایی در ایران میباشد بپردازیم .وهمچنین در همین نشست بنده حمایت خود را در برابر طراحان لباس ایرانی اعلام مینمایم ,  امروز سهم هر ایرانی از زندگی خود طعم شیرین زیبا زیستن را در بر دارد پس همه میکوشیم تا ایران را به چهره های کاملا ایرانی تبدیل نماییم و شعار همیشگی من , ایران را ایرانی میسازد .
 
واحد خبرنگاری – حسام الدین صمدی
منبع : افتاب ایران 
 


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدلینگ ایرانی و آدرس modelingiran.news.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 1
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1